Friday, October 31, 2008

interviu: Bogdan Iordache (ProSport)

Bogdan Iordache este fotoreporter la cotidianul ProSport de 2 ani. In primii doi ani de presa a avut parte de multe actiuni care i-au tonifiat psihicul: el isi aduce aminte de prima deplasare (moartea unei atlete in Bulgaria); eu imi aduc aminte de un meci de handbal intre Rapid si Dimano, cred, care s-a terminat inainte de timpul regulamentar pentru ca suporterii s-au luat la bataie. Dupa ce reporterul a fugit de pe teren, Bogdan a ramas sa faca poze, cu riscul de a-si lua un bat sau o petarda in cap. A doua zi, si-a luat amenda de la conducerea ziarului pentru ca, nu-i asa?, avea poze mai proaste decat concurenta (GSP). Cea mai nedreapta amenda luata vreodata de un fotoreporter...

Ce-ti place cel mai mult la deplasari? Cum a fost la prima deplasare externa?
Pai in primul rand asta a fost dorinta mea din liceu: sa descopar lucruri noi, sa ma plimb si astfel sa traiesc cat mai multe experiente pentru ca in primul rand pentru mine viata inseamna aventura. A fost spontana prima deplasare... Imi aduc aminte ca era o zi linistita in care aveam de fotografiat un meci de polo. Totul frumos, nimic care sa vesteasca o zi agitata, iar dintr-o data fata colegului se intristeaza. Primise un telefon care il anunta de moartea Mariei Cioncan. Ajung in redactie, se vedea putina agitatie, iar pe la ora 14 intra cineva grabit pe usa biroului si imi spune: in 15 minute pleci in Bulgaria. Cam asta a fost...

Ce contine trusa foto perfecta pentru fotojurnalismul de sport?
Pai sportul inseamna actiune, iar pentru asta ai nevoie de body + lentile rapide. Eu zic ca un MarkIII + 70-200/f2.8 17-40/f4 si 400mm (+ laptop) sunt suficiente.

Daca ai fi freelancer, ce fel de fotografie ai realiza si de ce?
Ca freelancer cred ca tot fotografie de sport as alege pentru ca aici primesti putin din toate: conferinte, meciuri, reportaje...

Ce nu-ti place la fotoreporterii romani? Dar la redactorii din presa?
Nu imi permit sa le reprosez ceva celorlalti fotoreporteri pentru ca suntem colegi si sunt sigur ca la randul meu am defecte pe care ei le observa.

Ce fotografiezi cand nu muncesti pentru ziar?
Te-ai intrebat daca mai am timp de iesit la fotografiat cand nu sunt la ziar? In mare, ziua mea se imparte intre facultate (care incepe la 8 dimineata) si serviciu, iar cand sunt liber cu siguranta ma vei gasi de dimineata pana seara rezolvand treburi restante :). Totusi, imi lipsesc foarte mult iesirile la fotografiat!

O intrebare pentru urmatorul fotograf...
Care este modul tau de lucru atunci cand te duci la un fotoreportaj?

O fotografie de-a ta care te reprezinta / iti place si la care te gandesti in momentul cand raspunzi la intrebarile astea.

No comments: