
In Romania, fotografia / fotoreporterii din presa sunt priviti ca un soi de
oameni de mana a doua (de aici si expresia redactorului sef catre reporter: "ia un pozar si o masina si du-te..."). Nu toti cei care muncesc la departamentul foto al unei publicatii merita apelativul "
pozar", asa cum nu toti il merita pe cel de "
fotoreporter" sau "
fotograf". Ce nu realizeaza colegii care scriu in presa - ca sa vedeti ca nu am nimic cu nimeni, am fost redactor vreo 3-4 ani inainte sa ma ocupa de fotografie si sunt casatorit cu un redactor la ziar! - este ca
NIMENI nu mai e dispus sa citeasca un ziar din scoarta-n scoarta; as plusa si as spune ca rar gasesti pe cineva care sa citeasca UN articol pana la capat. In conditiile astea, cel mai important la un ziar / o revista este...
vizualul! Fie ca e vorba de fotografie, fie ca e vorba de titlu sau design-ul paginii, vizualul face diferenta intre a fi sau nu cumparat de cititor (si aici nu ma refer la cititorul roman, mare amator de tatoase tifetate si puse pe prima pagina!).
Ieri am rasfoit un numar din FP (
Foregin Policy Romania)... Informatia din ea poate ca e suuuuper interesanta, dar eu m-am uitat mai mult la layout si la fotografii... Am observat un lucru care e foarte deranjant, dar care, nu face decat sa perpetueze situatia deja existenta in presa romaneasca: fotografiile, colorate, date mare, pe jumatate de pagina sau spread, nu erau semnate... :( Adica, te uiti sa vezi cine a facut super poza respectiva, si...
Pe cand un redactor sef al unei publicatii care sa fi fost inainte editor foto, fotograf sau art director?
No comments:
Post a Comment