Tuesday, May 25, 2010

diafragma constanta cu teleconvertor?

Desi nu-si castiga existenta din fotografie, Marian Burlacu este un “pasionat avansat”. A trecut incet-incet de la compacta catre DSLR si e, ca si mine de altfel, in faza de invatare. Mi-a pus o intrebare pe mail la care n-am stiut sa-i raspund. Daca printre cititorii blogului se afla cineva care sa-i explice fenomenul care urmeaza v-am ramane recunoscatori. :)


O chestie bizara. Am un obiectiv Sigma 300 mm APO macro cu F4. Il am de cand trageam pe film. Adica de peste 10 ani. Stiam ca nu merge pe DSLR-uri. L-am incercat pe Canon 400d si nu a mers. Am acum si un Canon 50d. Iar duminica, curatandu-mi obiectivele, mi-am zis sa-l incerc pe Canon 50d.

Spre surprinderea mea, merge. Apoi, ca omul sarac, care n-are bani de supertele-uri, am pus la el si un teleconvertor Tamron 2x. Si am constatat nu numai ca merge, dar nu modifica nici diagrama... Eu ma asteptam la un 6,3. Adica am obtinut un 600 mm cu f4.

Fotografiile ies ok.

E vreun pericol pentru procesorul camerei daca folosesc combinatia asta? Tu ce informatii ai legat de asta? Ai mai auzit cazuri de genul asta? Sa pui teleconvertor si sa ramana f-ul neschimbat?

Mersi!

Marian

1 comment:

ciprian said...

Da chestia se intampla frecvent cu teleconvertoarele Tamron. Ideea e ca nu iti afisaza o diafragma cu 2f-stop mai jos insa daca faci o masurare a luminii pe acelasi subiect cu si fara teleconverter o sa constati ca ai valori diferite ale timpului de expunere. In concluzie teleconverterul iti maninca lumina insa nu ii spune acest lucru si body-ului. Daca ai folosi un teleconverter de la Canon lucrurile nu ar sta chiar asa. E insa posibil sa nu mearga lentila ta in teleconverter Canon din cauza unor lentile care s-ar ciocni;).Nu pot sa iti spun daca are sau nu vreo legatura cu procesorul aparatului